Być widocznym z nieba
Komentarz do czytań na XXV Niedzielę zwykłą
Gdy nie potrafimy spojrzeć na siebie „z góry”, poprzez mądrość z wysoka, łatwo stracimy rozeznanie w tym, co jest w nas dobre i tym, co prowadzi do zła. Potrzeba nam wtedy przemiany myślenia.
Często nie jest to przyjemne, gdyż odziera nas z długo pielęgnowanych złudzeń. Tracąc szerszą perspektywę Bożej Mądrości zapominamy o celu, do którego nas prowadzi to nawrócenie. I dlatego oceniamy je tylko na podstawie strat, które ponosimy. Zapominamy natomiast o ostatecznej nagrodzie nieba, do której ono zmierza. Nie pamiętamy, że warto.
Jezus mówi uczniom, że warto zrezygnować z ziemskiej wielkości, na rzecz wielkości niebieskiej. Jezus przekonuje, że z nieba świat wygląda zupełnie inaczej. To, co nam się wydaje znaczące i okazałe, bywa małe i niewidoczne, gdy spojrzy się na ziemię z nieba.
Lepiej być małym na ziemi, lecz widocznym dla nieba. Lepiej pokochać jedno małe dziecko, niż poczuć się wyższym od tysięcy ludzi.
o. Marcin Jeleń OP
Zobacz także
-
Licheń: Dominikanin z Watykanu na warsztatach Ars Celebrandi
„Głosiciel Ewangelii jest wezwany, aby być człowiekiem czystym: aby zachowywać czystość obyczajów oraz głosić czystość... więcej
-
Licheń: Wizyta abp. G. Pozzo z Watykanu zamyka...
Sekretarz Papieskiej Komisji Ecclesia Dei odprawił Mszę św. pontyfikalną w bazylice licheńskiej oraz przewodniczył nieszporom... więcej
-
Licheń: Rozpoczęły się międzynarodowe warsztaty liturgiczne Ars...
Uroczyste i podniosłe celebracje, wytężone ćwiczenia, piękny, kontemplacyjny śpiew gregoriański, nowe przyjaźnie i ciepła atmosfera... więcej
Tomasz Dekert
Urodzony w 1979 r., doktor religioznawstwa UJ, wykładowca w Instytucie Kulturoznawstwa Akademii Ignatianum w Krakowie. Główne zainteresowania: literatura judaizmu intertestamentalnego, historia i teologia wczesnego chrześcijaństwa, chrześcijańska literatura apokryficzna, antropologia kulturowa (a zwłaszcza możliwości jej zastosowania do poprzednio wymienionych dziedzin), języki starożytne. Autor książki „Teoria rekapitulacji Ireneusza z Lyonu w świetle starożytnych koncepcji na temat Adama” (WAM, Kraków 2007) i artykułów m.in. w „Teofilu”, „Studia Laurentiana” i „Studia Religiologica”. Mąż, ojciec czterech córek i dwóch synów.