Francja: internetowe reality-show jako zachęta do odkrywania powołania kapłańskiego

Diecezja w Besancon stworzyła niecodzienną formę reklamy życia kapłańskiego. Na portalach YouTube i Dailymotion cztery razy w tygodniu obejrzeć można „Akademię księży”, która w formie podobnej do „Big Rothera” pokazuje życie codzienne trzech kapłanów (w wieku od 30-48 lat). Przed kamerą modlą się, odprawiają mszę, katechetyzują, gotują i chodzą na zakupy.

Twórcom programu chodzi o pokazanie, że życie księdza nie polega tylko i wyłącznie na ciężkiej pracy i wyrzeczeniach, lecz że jest bliskie życiu normalnych ludzi. Mają przez to nadzieję na zwiększenie liczby powołań kapłańskich.

„Akademia księży” okazała się niezwykle popularna. 21. czerwca, kiedy wyemitowano pierwsze dwa odcinki, obejrzało je ponad 160 tysięcy osób.

td

 

Zobacz także