Kraków: Debata „Promocja wartości chrześcijańskich”

We wtorek, 17 grudnia, odbędzie się w Krakowie debata „Promocja wartości chrześcijańskich – czy Bóg lubi to?”. Organizatorzy zamierzają poszukiwać odpowiedzi na ważne dziś pytania: czy promować chrześcijaństwo, po co i jak?

Plakat debaty– Trudno nie zauważyć, że inicjatywy środowisk katolickich coraz częściej w swoim przekazie skupiają się także na formie, stylu w jakim prezentują określone treści – mówi Jolanta Szymańska z Klubu Teologii Politycznej, pomysłodawczyni wydarzenia.

– Daleko im do kiczu, promują je profesjonaliści, ludzie posiadający gust i świadomość estetyczną. W dodatku sama ich treść nie zawsze jest w oczywisty sposób chrześcijańska, dzięki czemu trafia nie tylko do zadeklarowanych katolików. W przeciwieństwie jednak do marketingu biznesowego, nie chodzi tu o pieniądze, czy o popularność samą w sobie, a o rozpowszechnianie Dobra, oswajanie ludzi z Dobrem i Bogiem – wyjaśnia.

Organizatorzy spotkania chcą zatrzymać się nad ważkimi dziś pytaniami: czy można mówić o marketingu kościelnym? Czemu miałby on służyć? Może design, w obliczu głębi treści głoszonych przez Kościół, jest populistycznym zbytkiem?

Odpowiedzi będą udzielać uczestnicy spotkania: prof. Zbigniew Stawrowski (Instytut Myśli Józefa Tischnera), Mateusz Matyszkowicz (Fronda, Hipster Prawica), Dawid Gospodarek (Pressje, Rebelya), Piotr Żyłka (Deon.p, faceBóg, Dobra Reklama). Dyskusję moderować będzie Jolanta Szymańska.

Debata odbędzie się we wtorek, 17 grudnia 2013 o godzinie 18:30 w siedzibie Instytutu Myśli Józefa Tischnera przy ul. Sławkowskiej 14 (I piętro) w Krakowie. Jej organizatorami są Krakowski Klub Teologii Politycznej oraz Instytut Myśli Józefa Tischnera.

Serwis Liturgia.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Potwierdź swoją obecność:
Wydarzenie na Facebook

ad

 

Zobacz także