Pofestiwalowo (3)
Z wszystkich koncertów Festiwalu najsilniej w pamięci zachowały mi się dwa: M. Peresa i chóru festiwalowego oraz Sequentii. O tym pierwszym napiszę kiedy indziej, tu chciałbym kilka słów poświęcić temu drugiemu, a i w ogóle Benjaminowi Bagby'emu.
Sam koncert był dla mnie całkowitym zaskoczeniem. Sequentię znałem tylko z jednego nagrania, dołączanego kiedyś na zasadzie insertu do książki o. Błażeja OP nt. teologii muzyki Hildegardy z Bingen. Jest to pod każdym względem coś innego niż to, co można było usłyszeć (i – co ważne – zobaczyć) na koncercie. Mały fragment można zobaczyć tu:
Teraz, kiedy od zakończenia Festiwalu mija już trzeci albo czwarty tydzień coraz bardziej fascynuje mnie to, co robi Benjamin Bagby. Być może dla tych, którzy dobrze znają jego twórczość/działalność będzie to truizm, ale absolutnie zachwyca mnie jego sposób opowiadania. Naprawdę można sobie na tej podstawie wyobrazić, czym była kiedyś sztuka snucia opowieści, sztuka ożywiania ich własnym głosem i gestem. Znalazłem na YT kilka króciutkich nagrań jego wykonania Beowulfa. Wspaniałe i powalające – tyle powiem.
P.S. A mówiąc o koncercie jarosławskim trzeba oddać też sprawiedliwość Norbertowi Rodenkirchenowi, świetnemu fleciście. Jego partia przy Voluspie, odegrana na flecie z kości łabędzia przyprawiła mnie o dreszcz.
Dostarczamy wartościowe treści?
Wpisy blogowe i komentarze użytkowników wyrażają osobiste poglądy autorów. Ich opinii nie należy utożsamiać z poglądami redakcji serwisu Liturgia.pl ani Wydawcy serwisu, Fundacji Dominikański Ośrodek Liturgiczny.
Zobacz także
-
Wiara z YouTube’a. Czy Kościół potrzebuje influencerów?...
Wrocławskie duszpasterstwo akademickie Dominik zaprasza na cykl spotkań OPen! W środę 10 marca o godzinie 20:00 odbędzie... więcej
-
Liturgia i edukacja (część 4): celebracja liturgii...
Narodziny nowego dziecka celebrowane są nie tylko w domu, ale także przez chrzest; doświadczenie śmierci... więcej
-
Wiosna zmysłów – recenzja książki „Miłość i...
Wiosenne preludium nadeszło w tym roku zaskakująco wcześnie w naturze, literaturze i sztuce oraz gdzieś... więcej
-
10 mar
Wiara z YouTube’a. Czy Kościół potrzebuje influencerów? (spotkanie ONLINE)
Wrocławskie duszpasterstwo akademickie Dominik zaprasza na cykl spotkań OPen! W środę… więcej
Tomasz Dekert
Urodzony w 1979 r., doktor religioznawstwa UJ, wykładowca w Instytucie Kulturoznawstwa Akademii Ignatianum w Krakowie. Główne zainteresowania: literatura judaizmu intertestamentalnego, historia i teologia wczesnego chrześcijaństwa, chrześcijańska literatura apokryficzna, antropologia kulturowa (a zwłaszcza możliwości jej zastosowania do poprzednio wymienionych dziedzin), języki starożytne. Autor książki „Teoria rekapitulacji Ireneusza z Lyonu w świetle starożytnych koncepcji na temat Adama” (WAM, Kraków 2007) i artykułów m.in. w „Teofilu”, „Studia Laurentiana” i „Studia Religiologica”. Mąż, ojciec czterech córek i dwóch synów.