Pytanie pominięte?
Juda swoim pytaniem wtrąca się w tę opowieść. Wtrąca fatalnie. Z tego, co Jezus powiedział, widać, że kluczową sprawą w tej miłości jest jej maksymalnie intymny charakter. Rozgrywa się ona w głębi człowieka. Pytanie Judy jest kulą w płot, bo jego milczącym założeniem jest przekonanie o wyższości zbiorowego poznania Jezusa nad intymnym poznaniem Go w maksymalnie zindywidualizowanej i uwewnętrznionej miłości.
Kto ma przykazania moje i je zachowuje, ten mnie miłuje. Kto zaś mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również ja będę go miłował i objawię mu siebie.
Dostarczamy wartościowe treści?
Wpisy blogowe i komentarze użytkowników wyrażają osobiste poglądy autorów. Ich opinii nie należy utożsamiać z poglądami redakcji serwisu Liturgia.pl ani Wydawcy serwisu, Fundacji Dominikański Ośrodek Liturgiczny.
Zobacz także
-
Trzej prezesi rozmawiali o liturgii i odpowiadali...
W miniony wtorek 23 lutego, w ramach Dnia Otwartego Dominikańskiego Ośrodka Liturgicznego odbyła się rozmowa... więcej
-
Niezwykły duet – Recenzja „Eucharystii na dwa...
„Eucharystia na dwa głosy” to swoisty przewodnik po etapach Mszy świętej. Szkoda tylko, że nie... więcej
-
Modlitwa wiernych II niedziela Wielkiego Postu, rok...
Propozycja modlitwy wierny na II niedzielę Wielkiego Postu roku B Do Miłosiernego Ojca skierujmy pełne... więcej
Marian Grabowski
Dr hab. fizyki teoretycznej, profesor zwyczajny nauk humanistycznych. Kierownik Zakładu Filozofii Chrześcijańskiej Wydziału Teologicznego UMK w Toruniu. Zajmuje się aksjologią nauki, etyką, antropologią filozoficzną. Autor m.in. książek: "Historia upadku", "Pomazaniec. Przyczynek do chrystologii filozoficznej", "Podziw i zdumienie w matematyce i fizyce".