Zaprezentowano polską pieśń przygotowującą do ŚDM w Madrycie
Krajowe Biuro Organizacyjne zaprezentowało polską pieśń przygotowującą do przyszłorocznych Światowych Dni Młodzieży w Madrycie w Hiszpanii. Autorem utworu „Zbudowani na Chrystusie” jest Jakub Tomalak a wykonawcą Chór Duszpasterstwa Akademickiego w Kaliszu.
Pieśń „Zbudowani na Chrystusie” nawiązuje do hasła XXVI Światowych Dni Młodzieży „Zakorzenieni i zbudowani na Chrystusie, mocni w wierze”. Słowa te są odwołaniem do Listu Św. Pawła do Kolosan (Kol 2, 7) i stanowią wezwanie Apostoła do budowania silniejszej relacji z Jezusem. Zachęcają do mocnego zakorzenienia w Chrystusa, poprzez głębsze zaangażowanie się w Kościół. Tymi słowami św. Paweł przypomina istotę swych nauk, tego czym sam żył i osobistego doświadczenia Chrystusa.
Prezentacja nie przypadkowo odbyła się 16 listopada – to dzień szczególnej modlitwy za dzieło ŚDM. Zaprezentowany przez Krajowe Biuro Organizacyjne Światowych Dni Młodzieży utwór został specjalnie napisany na potrzeby przygotowań do przyszłorocznego spotkania młodzieży z całego świata z Ojcem Świętym, które odbędzie się w połowie sierpnia w Madrycie w Hiszpanii. Premiera pieśni, która ma zachęcić młodych Polaków do uczestnictwa w ŚDM, odbywa się w dniu, kiedy młodzi wraz ze swymi duszpasterzami, łączą się we wspólnej comiesięcznej modlitwie za dzieło ŚDM.
Słowa i muzykę napisał Jakub Tomalak, który jest nauczycielem akademickim i pracuje na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym Uniwersytetu w Kaliszu. Pieśń wykonuje Chór Duszpasterstwa Akademickiego w Kaliszu. Została ona nagrana w poznańskim Studio K&K, w którym swoje piosenki nagrywał m.in. Krzysztof Krawczyk. Producentami nagrania zostali Jakub Tomalak oraz poznański muzyk Grzegorz Kopala.
Pierwsza wersja pieśni „Zbudowani na Chrystusie” została przygotowana na potrzeby warsztatów muzycznych dla młodzieży, które w ramach Crossing Art Festival 2010 odbywały się w dniach 17-19 września w Kępnie. Jak wspomina autor wspaniałym zbiegiem okoliczności utwór usłyszał ks. Grzegorz Suchodolski, dyrektor Krajowego Biura Organizacyjnego Światowych Dni Młodzieży oraz pracownicy tej instytucji. Piosenka od razu im się spodobała. Pomyśleli, że ta pieśń mogłaby promować w Polsce Światowe Dni Młodzieży.
Jakub Tomalak podkreślił, że utwór mógłby stać się rodzajem tzw. gadżetu reklamowego, który by poprzez media zachęcał ludzi do zainteresowania się tematem ŚDM. – A ponieważ pieśń jest mocna, wyrazista i bardzo energetyczna, podobnie jak pieśni gospel czy soul, dlatego myślę, że pomysł się uda – zaznaczył autor.
KAI
Dostarczamy wartościowe treści?
Zobacz także
-
Papież wyrusza dzisiaj do Iraku – jakie...
Ojciec Święty Franciszek rozpoczyna dzisiaj pierwszą od początku pandemii pielgrzymkę. Podróż papieża do Iraku potrwa... więcej
-
Biblijna Droga Krzyżowa: Jezus spotyka swoją Matkę
Oto postawiłem jako dar przed tobą drzwi otwarte, których nikt nie może zamknąć, bo ty,... więcej
-
Wiara z YouTube’a. Czy Kościół potrzebuje influencerów?...
Wrocławskie duszpasterstwo akademickie Dominik zaprasza na cykl spotkań OPen! W środę 10 marca o godzinie 20:00 odbędzie... więcej
-
10 mar
Wiara z YouTube’a. Czy Kościół potrzebuje influencerów? (spotkanie ONLINE)
Wrocławskie duszpasterstwo akademickie Dominik zaprasza na cykl spotkań OPen! W środę… więcej