Chorał ze śpiewników Niepojęta Trójco

Zapraszamy do zapoznania się z nagraniami wybranych utworów ze śpiewników Niepojęta Trójco. Tym razem są to śpiewy chorałowe (zwykle w wariantach dominikańskich) i dawne. Śpiewy wykonała Schola Cantorum Minorum Chosoviensis pod dyr. Sławomira Witkowskiego.

W rondellus Mors vitæ propitia, partia fletu, harfy i citoli – Piotr Flis (zespół Scandicus).

1. Alleluja. O filii et filiæ (trop do Benedicamus Domino) – t.: Jan Tisserant, mel. greg., opr.: S. Witkowski, Niepojęta Trójco, tom 1, s. 231.
2. Christus resurgens – responsorium, Niepojęta Trójco, tom 1, s. 230.
3. Hæc dies – responsorium, Niepojęta Trójco, tom 2, s. 323.
4. Vidi aquam – antyfona na aspersję w Okresie Wielkanocnym, Niepojęta Trójco, tom 2, s. 15.
5. Victimæ paschali laudes – sekwencja, Niepojęta Trójco, tom 2, s. 100.
6.  Regina cæli – antyfona, Niepojęta Trójco, tom 2, s. 124.
7. Veni Creator – hymn, sposób rytmizowania pierwszy, Niepojęta Trójco, tom 2, s. 119.
8. Veni Creator – hymn, sposób rytmizowania drugi, Niepojęta Trójco, tom 2, s. 119.
9. Veni Creator – hymn, sposób rytmizowania trzeci, Niepojęta Trójco, tom 2, s. 119.
10. Veni Sancte Spiritus – sekwencja, sposób rytmizowania pierwszy, Niepojęta Trójco, tom 2, s. 98.
11. Veni Sancte Spiritus – sekwencja, sposób rytmizowania drugi, Niepojęta Trójco, tom 2, s. 98.
12. Przybądź, Duchu Święty – sekwencja, mel. greg., sposób rytmizowania pierwszy, Niepojęta Trójco, tom 1, s. 264.
13. Przybądź, Duchu Święty – sekwencja, mel. greg., sposób rytmizowania drugi, Niepojęta Trójco, tom 1, s. 264.
14. Processit in stipite – rondellus, t. i m.: Manuskrypt z Tours. XIII w., Niepojęta Trójco, tom 1, s. 241.
15. Mors vitæ propitia – rondellus, t. i m.: Anonim, Paryż, XIII w., partia fletu, harfy i citoli – Piotr Flis (zespół Scandicus), Niepojęta Trójco, tom 1, s. 243.

Waszej uwadze polecamy także udostępnione wcześniej w ramach cyklu „Chorał ze śpiewników Niepojęta Trójco” nagrania utworów maryjnych.

Schola Cantorum Minorum Chosoviensis

Istnieje od 1996 roku. Głównym obszarem zainteresowania i aktywności artystycznej zespołu jest śpiew chorału gregoriańskiego. Ponadto zespół wykonuje repertuar wczesnej polifonii wokalnej oraz pieśni tradycyjne. Podstawowym celem, jaki stawia sobie schola, jest śpiew podczas liturgii. Prezentując swój repertuar podczas koncertów, śpiewacy dokładają starań, aby wykonywany program ściśle był związany z aktualnym momentem roku liturgicznego. Śpiewane przez scholę utwory opracowane są najczęściej na podstawie własnych badań nad średniowiecznymi rękopisami.

Kierownikiem muzycznym zespołu jest Sławomir Witkowski, absolwent Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, kantor parafii św. Jadwigi Śląskiej w Chorzowie.

Zobacz także

Wojciech Sznyk OP

Wojciech Sznyk OP na Liturgia.pl

Dominikanin, absolwent filozofii na Uniwersytecie Łódzkim, teologii na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie oraz Podyplomowych Studiów Chórmistrzostwa i Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Przed wstąpieniem do zakonu zaangażowany w Ruch Światło-Życie, odnowę charyzmatyczną, spotkania w duchu Taizé, duszpasterstwo młodzieżowe i akademickie. Prowadził schole liturgiczne, pełnił funkcję kantora oraz brał udział w różnego rodzaju przedsięwzięciach muzycznych religijnych i świeckich.